चिबाखँ ०१ = पुस्तान्तरण = स: छगू फरक अभिब्यक्ति-२० = ११४० अगस्त २२
https://www.youtube.com/watch?v=mXePgX5EItE
पुस्तान्तरन
स्वम्ह मचाखाचाया माँअबु, निम्ह म्ह्याय छम्ह काय् ।
आर्थिक रुपं यक्को सम्पन्न मखुसां मगाः मचाया उलि च्युता कायेम्वाः, थःगु हे परम्परागत व्यवसाययात आधुनिकि करण यायेगु कुतलय लगनशील नापं
सामाजय धस्वायेगु आधारयात न्ह्याकाच्वन ।
स्वम्हं मस्तये इहिपा क्वचाल बाज्यवंगु बैस
थ्यंका अमि अजा अजि जुइगु व छय्पिं म्हितकेगु आसा व लालसा कया छझाः झासु लन ।
म्ह्याय्पिं निम्हं बियाछ्वये सिधल नापं काय्या नं इहिपा क्वचाल । म्ह्याय्पिनिगु
खँ हे मन्त कतःया छेँय् बिया छ्वयापिं, काय् नं इहिपा क्वचाय्का उच्च शिक्षा व प्रविधि हासिलया
निंतिं धका पिदेशय् भौ नापं ज्वनावंम्ह १० दँ मयात, नं
ब्वनेगाःगु सुचं वल नं देशय् लिहां वयेगु भलसा बियाहल । ज्या छु यानाच्वना धाःसा
त्याजिक लिसः गबलें हे वःगु मखु । मस्तयेगु निंतिं थन हे च्वनेगु क्वःछिना धाइगु,
अथे धाःगुया अर्थ थौं तकं थुइकेफुगु मखुनि ।
म्ह्याय्पिं/जिचाभाजुपिं वै माँ बौ निम्हसितं न्वाना थकिइ/वनिइ, आः नं गुलि ज्या याना च्वनेगु, अझ थज्याःगु ज्या नं याये न्ह्यांनिला ? दिकाछ्व,
माःगु दुःख सियाच्वंगुला । काय् भौ नं पिदेसं न्वाना हइ, आम्कन च्वंगु सरसम्पति फुक्कं मिया थन हे झासँ, आम्कन
छु हे दनिल्या ? थन फुक्कं सुविधा दु थन हे अःपु ।
अपिं थकालिपिनिगु सदावहार लिसः जुयाच्वनिइ थ्व हे
व्यवसायीक ज्यां छिमिगु पालन पोषण नापं छिमितः थुलि ग्यंक ग्वाहालि यात, आः छिमितः थ्व हे लजगाः (व्यवसाय)
कन्ना चायापुसेच्वन ?? फुसा छिपिंवया थ्व लजगाः च्वन्ह्याकेत
ग्वाहालि याःवा मफुसा म्ह्वतिंनिं जिमितः थ्व ज्या दिकाछ्व धयाच्वने मते । फत्तले जिमिसं
हे न्ह्याकाच्वने मफैगु अवस्थाय् थौंकन्हेया कथं व जिमि पुर्खाया अनुभवं गुथि स्वनां
त्वता थके । आ तकला छिमिसं सिबें व आसानारां नं यक्को हे ग्वाहलि यानाच्वंगु दु,
वयागु हे जिम्माय् गुथि स्वना गुथि दिकाथके । छिमिगुला छु हे भः दनिल्याः
? ज्याया मू सायद जिं सिबें छिमिसं हे थू जुइ, तर थ्व लजगाःया खँय् जिं छिमित थुइके मफुत, छाय् जिं
मसिल ? व आसानारां नं हे जक नं गुलि न्ह्याके फै मस्यु,
वया नं मस्तयेसं थ्व लजगाःस ध्यान ब्यूगु खने मदु ???
न्हिथं, निम्हं ज्याथजिथिया च्यूता थ्व झीगु परम्परा, संस्कार, संस्कृति, कला कौशल,
आदि ईत्यादिं भय्ब्यूगु लजगाः न्हंके मबिइत छु याये गथे याये
? थुकिया माग देशय् दुने जक मखु पिदेसय् नं उतिकं हे ग्यंनि,
थन हे ज्या सयेका वंपिसं गुलि बांलाक ज्यायाना च्वन । थःपिनि सन्तति
मेपिंथाय् ज्या याःवनाच्वन सिसिककः या आम्दानिया भरय् । थन हे ग्वाहालि याःवा आम्दानि
नं अप्वः दै धयां थुइके फुगु मखु, आः गथे याये ???
थःपिनिगु न्ह्यानाच्वंगु अले कःघाय् थाकुयावःगु
ज्याखँ, न दिकेगु न न्ह्याकेगुया
दुनेया अन्तरबिरोधय् थः हे तनाच्वन । थःगु लजगाःया पुस्तान्तरन व निरन्तरता धरापय्
लाःगु स्वयाच्वन त्वाल्याहाँ ... मिखाँ ख्वबि स्वाल्याहाँ हाःगु सखे ल्वःमंकेगु कुतः
यानाच्वन ... ख्वबि हुया कायेफुगु मखु, अले ख्वबि हुइकिइपिं नं
सुं खनेदुगु मखु... नुगलय् दुने छज्वः खँग्वः चिल्लाय् दंक थ्वयाच्वन “ग्वाहालि
... ग्वाहालि ... थ्व देय्या छगु लजगाः (व्यवसाय) न्हनिइन अले तनिइन,
परनिर्भरताया झ्वाकलं पिहांवा, आत्मनिर्भरताया
निंतिं ग्वाहालि फ्वना” । अस्तु ...
सुरेश प्रधान, यल
suresh.tayeju@gmail.com
नेपाल संवत ११४० गुलागा: दुतिया (अगस्त ०५ / साउन
२१)
पुनश्च : थुगु बाखँया प्रस्तुतिइ खनेदुपिं पात्र, थाय, घटना,
आदि सकतां कालपनिक जक ख: । छुं कथं सुं वा सुयागुं परिवेश नाप ज्व:लातसा
संयोग जक तायेका दिइत इनाप यानाच्वना ।
No comments:
Post a Comment